ENGLISH 7


2024

SÉPTIMO

CUARTO PERIODO

FECHA

October 28st

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

BIGGER AND BETTER

 LOGRO:

Learn how to use comparatives and superlatives

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

1. Revisar los comparativos y superlativos de este link  ( EVALUACIÓN ORAL)

https://www.youtube.com/watch?v=3C49nBmsVbI&t=114s

2. Revisar los superlativos con todos los estudiantes

3. complete exercises 1 -2 and 3 on page 122.

 

 

 

 


FECHA

October 3rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

BIGGER AND BETTER

 LOGRO:

Learn how to use comparatives and superlatives

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Escuchar el siguiente link, tomar nota en el cuaderno de cómo se forman los Superlativos con adjetivos largos y cortos, (recuerden que comparativos ya los vimos en la clase anterior- centrarse en los superlativos)

https://www.youtube.com/watch?v=3C49nBmsVbI&t=114s


2. Luego del anterior ejercicio vas a poner en practica la toma de notas con el siguiente ejercicio de competición en el siguiente link : https://www.youtube.com/watch?v=XR8t56lpBG0

Copiar los ejemplos en el cuaderno por favor.

LA TAREA DE LA CLASE ANTERIOR Y ESTAS ACTIVIDADES LAS EVALUO ORALMENTE LA SEMANA QUE ENTRAMOS DE VACACIONES.

 

 

HOMEWORK:

https://www.youtube.com/watch?v=y4Y4hqKOvc0&t=167s

 

A partir de la explicación repasar con este video la temática y prepararlo para la próxima clase resolverla en clase y explicar por qué.

 

 

FECHA

Sept 30th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

BIGGER AND BETTER

 LOGRO:

Learn how to use comparatives and superlatives

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1.     Listen to exercise 6 on page 120

https://drive.google.com/file/d/109rGi-4KDdoS45p9oC6b-iYLTjYnGLrV/view?usp=sharing

2.     complete exercise 7

3.     3. Bigger and better: Exercise 1adn 2 on page 121

4.     Listen to exercise 3 complete and answer the questions

https://drive.google.com/file/d/1gsGLeHPFL9oHeKP_Jb7Chfd7GgihPzNp/view?usp=sharing

 

 

 

HOMEWORK:

https://www.youtube.com/watch?v=y4Y4hqKOvc0&t=167s

 

A partir de la explicación repasar con este video la temática y prepararlo para la próxima clase resolverla en clase y explicar por qué.

 

Viernes 27 de septiembre quiz lectura IA

FECHA

Sept 23rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

CLOTHES AND COLORS

 LOGRO:

Learn how to use comparatives and superlatives

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

HOMEWORK: 1. Complete exercise 4 on page 119.

2. Questions and answer using model on page 119.  Write 4 with answers.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 

Viernes 27 de septiembre quiz lectura IA


FECHA

Sept 20

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

CLOTHES AND COLORS

 LOGRO:

Learn how to use comparatives and superlatives

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Complete exercises 1 and 2 on page 119

2. Listen to exercise 3 on  page 119 and answer 5 questions there.

https://drive.google.com/file/d/1LhEuMpeqOKmouHfbhk4fu_6rqgs2nnji/view?usp=sharing

3. Complete exercise 4 on page 119.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

HOME WORK: WRITE Questions and answer using modelo n page 119.  Write 4 with answers.


FECHA

Sept 16rh

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

ENSAYO CRITICO CIENTÍCO

 LOGRO:

Identificar relaciones intertexuales, extratextuales, intratextuales

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

REVIEW:

Escuche de todos los estudiantes sus investigaciones. El día de hoy lunes 16 de septiembre los chicos deberán escribir su ensayo crítico. Mientras tomaré notas de las actividades resueltas en el libro.

1. Leer paginas 114- 115 2. Leer paginas 116-117 mostrar los elementos del ensayo científico en la lectura ppal  3. Resolver paginas 118 -119  4. Elegir cualquier tema científico y construir un ensayo científico.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 TEMAS A INVESTIGAR: Urrea: IA- Matias Garcia: Energias renovanbles. Hurtado: Disforia Genero- Juliana: IA. Juan David:  Fertilizantes. Cano: Agricultura regenerativa. Franco: IA. Florez: Agricultura regenerativa.


FECHA

Sept 13rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

ENSAYO CRITICO CIENTÍCO

 LOGRO:

Identificar relaciones intertexuales, extratextuales, intratextuales

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

REVIEW:

1. Leer paginas 114- 115 2. Leer paginas 116-117 mostrar los elementos del ensayo científico en la lectura ppal  3. Resolver paginas 118 -119  4. Elegir cualquier tema científico y construir un ensayo científico.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 TEMAS A INVESTIGAR: Urrea: IA- Matias Garcia: Energias renovanbles. Hurtado: Disforia Genero- Juliana: IA. Juan David:  Fertilizantes. Cano: Agricultura regenerativa. Franco: IA. Florez: Agricultura regenerativa.

FECHA

Sept 9

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

ENSAYO CRITICO CIENTÍCO

 LOGRO:

Identificar relaciones intertexuales, extratextuales, intratextuales

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Leer paginas 114- 115  2. Leer paginas 116-117 mostrar los elementos del ensayo científico en la lectura ppal  3. Resolver paginas 118 -119  4. Elegir cualquier tema científico y construir un ensayo científico.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 TEMAS A INVESTIGAR: Urrea: IA- Matias Garcia: Energias renovanbles. Hurtado: Disforia Genero- Juliana: IA. Juan David:  Fertilizantes. Cano: Agricultura regenerativa. Franco: IA. Florez: Agricultura regenerativa. 


FECHA

August 16th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

CONTINUE WITH ORAL TEST. AND THIS ACTIVITIES WILL BE SPECIAL TO PREPARE THE BIMESTRAL

1. Each 4 students is going to complete this listening to activity in their note book

https://test-english.com/listening/a1/what-are-you-going-to-do-a1-english-listening-test/

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

August 16th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

CONTINUE WITH ORAL TEST. AND THIS ACTIVITIES WILL BE SPECIAL TO PREPARE THE BIMESTRAL

1. Each 4 students is going to complete this listening to activity in their note book

https://test-english.com/listening/a1/what-are-you-going-to-do-a1-english-listening-test/

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

August 12nd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review: a similar dialogue from exersice 3.

2. Each 4 students is going to complete this listening to activity in their note book

https://test-english.com/listening/a1/what-are-you-going-to-do-a1-english-listening-test/

3.   Each 4 students is going to complete this listening to activity in their note book

https://test-english.com/reading/a1/my-next-summer-holiday-plan-a1-english-reading-test/

 

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

LAST ONE TEST WOULD BE FROM EXERCISE 3 AND 4


FECHA

August 5th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1 Review exercise on page 147

2. Complete exericse 3 and 4

3. Gather with other 2 students and build a similar dialogue from exersice 3.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

LAST ONE TEST WOULD BE FROM EXERCISE 3 AND 4


FECHA

August 2nd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1 Review exercise on page 147

2. Complete exericse 3 and 4

3. Gather with other 2 students and build a similar dialogue from exersice 3.

4 Indicar puntos del bimestral 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

LAST ONE TEST WOULD BE FROM EXERCISE 3 AND 4


FECHA

August 2nd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between simple present and present continuo

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. TEST

2 Review exercise on page 147

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

Viernes agosto 2 examen paginas 139-140-142.

FECHA

July 29th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Special day

 LOGRO:

Understand the difference between those 2

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review homework on page 142

2. Complete activity from page 146

3. Complete exercise 2 on page 147.


·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 

FECHA

July 26th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Present continuo vs simple present

 LOGRO:

Understand the difference between those 2

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

1. Review Reading comprehension : Teen’s live around world (141)

2. Review exercises a, b, c, d, e. (141) and exercise 3 on page 142

3. Complete exercise 4 on page 142.

 

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 


FECHA

July 15th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Present continuo vs simple present

 LOGRO:

Understand the difference between those 2

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Complete exercise 2 and 3  on  2 page (     140    )

2. Write 3 examples using simple present and present continuo

3. Read on page ( 141    ) Teen’s lives around the world answer questions on exercise 1

4. Complete exercise 3 (  142   ) after reading.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 


FECHA

July 12th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Present continuo vs simple present

 LOGRO:

Understand the difference between those 2

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

(Video para comprender y reforzar explicación entre presente simple y presente continuo.https://www.youtube.com/watch?v=jrrRYlI9XR8

1. Review the information on reflect on the grammar

2. In pair build in your notebook one example using the uproco ideas

3. Complete the conversation on page 2

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

Colocarle fecha Next class # 1.  quiz:   Describir con tus propias palabras la diferencia entre presente continuo y presente simple y dar en inglés un ejemplo de cada uno de ellos.

 


FECHA

July 7th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Present continuo vs simple present

 LOGRO:

Understand the difference between those 2

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

 

REVIEW HOLIDAY HOMEWORK

1. Complete exercise 1 on page 1


·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


 



FECHA

May 27th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

My family

 LOGRO:

Improve writing skills

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Complete exercise on page 154 using the options you have on page 156.

2  Give the information about exempted students

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

May 20th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Recipe

 LOGRO:

Show your skill talking and about a récipe

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1.Copiar en el cuadernos los puntos del bimestral

2.All teams show the differents students their récipes

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

Mayo 10th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Quantifiers

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review exercise 6 page (                  ) quantifiers

2.  https://test-english.com/writing/a1/writing-about-my-family/

Complete this exercise to prepare one writing exercise : Essay about my familyG

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://docs.google.com/document/d/1AOc6KkUluk8dP2guB_zJ6G0cUyhjjCLF/edit?usp=sharing&ouid=117418428989109853495&rtpof=true&sd=true

 

RECUERDEN ESTA LECTURA ESTARÁ EN EL BIMESTRAL

COMPRENSIÓN LECTURA QUE ES LO QUE MAS DURO LES DA EN LA PRUEBA PENSAR Y NECESITAMOS SEGUIR FORTALECIENDO ESA COMPETENCIA.

 

FECHA

Mayo 6th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Quantifiers

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. TEST contables and un uncountables

2 Review  Englis Project.

3.

LINK CON LECTURA A ESTUDIAR PARA PROXIMO QUIZ COMPRENSIÓN LECTURA QUE ES LO QUE MAS DURO LES DA EN LA PRUEBA PENSAR Y NECESITAMOS SEGUIR FORTALECIENDO ESA COMPETENCIA.


 

FECHA

Mayo 3rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Quantifiers

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review recepi

2. Complete exercises 6 on page (      149         )  HOMEWORK

REMEMBER TEST ABOUT ALL TOPICS WE ARE STUDING. How much- How many- any- some – any- a loto f- countables and uncountables.  Nexto Monday ( 6 de mayo.)

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

April 28th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. FINISH CUADERNILLO # 1 PARA SOCIALIZAR MARTES DE PRUEBA.

2.Complete exercises  9 AND 10 (147)

3 In team from 4 choose and beging to prepare the recepi

4. PREPARE TEST ABOUT ALL TOPICS WE ARE STUDING. How much- How many- any- some – any- a loto f- countables and uncountables.  Nexto Monday ( 6 de mayo.)

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

April 22th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Socializar puntos de la lesson 1 (Especialmente punto 3)

2. https://www.youtube.com/watch?v=kul1073U0MM (Quantifiers )

https://www.youtube.com/watch?v=BbPHIUS_HvQ (Audio – récipe quiantifiers)

https://www.youtube.com/watch?v=6F98T91mCDA ( Practice exercise quantifiers)

3.  CUADERNILLO # 1 PARA SOCIALIZAR MARTES DE PRUEBA.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=vIMQqIHqzL4 (contables and uncountables)

https://www.youtube.com/watch?v=liYR9CRBZ7g (some- any- a- an)


FECHA

April 19th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review exercises from lesson 1 page (   )

2. Completar ejercicio 9

4 Evaluación oral por parejas con los audios propuestos en clase anterior.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=vIMQqIHqzL4 (contables and uncountables)

https://www.youtube.com/watch?v=liYR9CRBZ7g (some- any- a- an)

FECHA

April 15th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. translate recepi audio 3 clase anterior

https://drive.google.com/file/d/1BRgml3TiGmBn0qHDEd6axg0iEscRA37P/view?usp=sharing

Copiar la receta y estudiarla para próxima evaluación de audio

2. Complete exercises from lesson 1 page (   )

3. Completar ejercicio 9

4 Estudiar links en actividades para la casa: para una evaluación oral en próxima clase.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=vIMQqIHqzL4 (contables and uncountables)

https://www.youtube.com/watch?v=liYR9CRBZ7g (some- any- a- an)


FECHA

April 11th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1 Quiz

2. Completar ejercicio 8 on page ¿?

3. translate recepi audio 3 clase anterior

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=vIMQqIHqzL4

https://www.youtube.com/watch?v=liYR9CRBZ7g (some- any- a- an)

FECHA

April 8th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Countables and uncountables nouns

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1 pasar la nota del escrito en ingles sobre caratas a Vang Gogh

2. Completar el menú ejercicio 1 uproco

3. Completar ejercicio 4

  4. Countables and uncountables nouns

https://www.youtube.com/watch?v=HH8ms6DZePU

 

https://www.youtube.com/watch?v=xnG57RzZoIo

 

4. Escuchar este audio y completar ejercicio 7

Audio 3 (E-S-2)

https://drive.google.com/file/d/1BRgml3TiGmBn0qHDEd6axg0iEscRA37P/view?usp=sharing

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=vIMQqIHqzL4

https://www.youtube.com/watch?v=liYR9CRBZ7g (some- any- a- an)

FECHA

Abril 3

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Menus and recepes

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1 pasar la nota del escrito en ingles sobre caratas a Vang Gogh

2.  Revisar – realizar segundo Audio.

 

Audio 3 (E-S-2)

https://drive.google.com/file/d/1BRgml3TiGmBn0qHDEd6axg0iEscRA37P/view?usp=sharing

Please listen to this audio in home and do exercise 7

3. Complete exercise 4 and 5.

 

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

Abril 1

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Menus and recepes

 LOGRO:

Identify differents ways to describe food

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Write a paragraph about letters from Vang Gogh

2. Do exercises 1 to 5

 

Audio 2 (E-S-2)

https://drive.google.com/file/d/1xDklSAS1bZEXnouDOlm3OX2EPk23jDKR/view?usp=sharing

 

Audio 3 (E-S-2)

https://drive.google.com/file/d/1BRgml3TiGmBn0qHDEd6axg0iEscRA37P/view?usp=sharing

Please listen to this audio in home and do exercise 7

 

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

Marzo 4

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Past progressive

 LOGRO:

Linked past situations with past progressive

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 


1. Test

2. resolver ejercicio 6 y 7 pag 6

3. resolve pagina 8  y pagina 9

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

YA  LES HICE COPIAR A LOS ALUMNOS LAS PAGINAS QUE LE SERVIAN PARA ESTUDIAR EL BIMESTRAL Y EN EL BLOG ESTÁ COLGADA LA LECTURA BASE A ESTUDIAR PARA COMPRENSION DE LECTURA QUE VA EN EL BIMESTRAL.


FECHA

February 23rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Past progressive

 LOGRO:

Linked past situations with past progressive

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Review  questios after do reading 1 on page 5

2. Review  the test using the link below and check your correct and incorrect, then choose 5 of them and write in your notebook

https://test-english.com/grammar-points/a2/past-continuous-past-simple/ ( ejercicio para preparar con el tema de pasado pregresivo y pasado simple)

https://quizizz.com/admin/quiz/5aca259767bf32001a11a756/past-pcprogressive-vs-simple-past?fromSearch=true&source=

(TEST past progressive and simple past)

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

EXAMEN 4 MARZO  TODOS LOS EJERCICIOS ANTERIORES PREPARAN PARA LA EVALUACIÓN DEL 4 DE MARZO

AUDIO PARA ESE EXAMEN.  YA SE TRABAJO EN CLASE Y SE TRANSCRIBIO AL INGLES PARA ESTUDIARLO AUDIO 5 PAGINA 4

https://drive.google.com/file/d/1O18QXhcpVdkRI7WIvjadUH9WHXBojIVL/view?usp=sharing (AUDIO 5 PAGINA 4))

FECHA

February 19 h

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Past progressive

 LOGRO:

Linked past situations with past progressive

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1.  Look grammar on page 3   2. Listen track 4 on page 3 and track 5 on page 4.

3. read conversation on page 5

4. Review web exersice to prepare better the topic

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://test-english.com/grammar-points/a2/past-continuous-past-simple/ ( ejercicio para preparar con el tema de pasado pregresivo y pasado simple)

 


 

FECHA

February 16th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

THERE WAS – THERE WERE

 LOGRO:

Describe situations that happend on cities.

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Complete exercises 1, 2 and 3 on page 7

2. https://elmundodebirch.wordpress.com/2013/07/01/picture-prompts/  (a partir de la imagen preparar en tu casa oraciones para decir oralmente con there was and there were)   QUIZ ORAL .

3  JUEGO PREPARATORIO PARA EL PROXIMO QUIZ

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:



FECHA

February 12th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

THERE WAS – THERE WERE

 LOGRO:

Describe situations that happend on cities.

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1.Review  Homework: Complete exercise 4 on page 1-2

2. Complete exercise 5 on page 2

3. Listen exercise 6 on page 2

4. Complete exercises 1, 2 and 3 on page 7

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

LINK USAR LAS IMAGENES PARA DECIR FRASES EN INGLES TEHRE WAS THERE WERE

https://elmundodebirch.wordpress.com/2013/07/01/picture-prompts/

 


FECHA

February 9th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

THERE WAS – THERE WERE

 LOGRO:

Describe situations that happend on cities.

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Make exercise 2 on page 1

2. Read exercise 3 and check your answers

3.  Homework: Complete exercise 4 on page 1-2

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

.  Homework: Complete exercise 4 on page 1-2

 

FECHA

February 2nd-5th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

THERE WAS – THERE WERE

 LOGRO:

Review past structure

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://pdfcoffee.com/was-were-reading-comprehension-5-pdf-free.html

1. Read and copy the questions and anwer in your notebook

2. Listen  exercise 1 on page 1

3. Complete exercise 3 and review exercise 4 on page 1

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

HOME ACTIVITY:  PREPARE AUDIO: “ IN TOWN” .  QUIZ NEXT   FEBRUARY 5TH


FECHA

February 1st

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

THERE WAS – THERE WERE

 LOGRO:

Review past structure

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://pdfcoffee.com/was-were-reading-comprehension-5-pdf-free.html

1. Read and copy the questions and anwer in your notebook

2. Listen  exercise 1 on page 1

3. Complete exercise 3 and review exercise 4 on page 1

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

HOME ACTIVITY:  PREPARE AUDIO: “ IN TOWN” .  QUIZ NEXT   FEBRUARY 5TH


FECHA

January 29th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 7

TEMA:  

Simple present

 LOGRO:

Identify habilities and capacities at all students

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://www.youtube.com/watch?v=HE9nLWFZ6ac ( ADS  -1:06-206) 

B -     https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10  ( IN TOWN)

1.Listen the audio and write the  questions to prepare next quiz

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

NEXT TO FEBRUARY 5TH QUIZ IN TOWN


https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10

 

Comentarios

Publicar un comentario

Entradas más populares de este blog