ENGLISH 6
2024
SEXTO
CUARTO PERIODO
FECHA |
Septiembre 13 |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HISTORIETAS |
||
LOGRO: |
|||
Identificar los tipos de textos Evaluar procesos: intra- Inter
y extratextual |
|||
REVIEW: 1.
Leer la historieta página 100 2. Leer páginas 102 – 103 qué es una historieta 3. Resuelvo páginas 104 y 105. 4. preparar en casa paginas 106 y
107. Cómo se relacionan con las
actividades de la página 100 a la 103. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
Septiembre 4 |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HISTORIETAS |
||
LOGRO: |
|||
Identificar los tipos de textos Evaluar procesos: intra- Inter
y extratextual |
|||
1.
Leer la historieta página 100 2. Leer páginas 102 – 103 qué es una
historieta 3. Resuelvo páginas 104 y 105. 4. preparar en casa paginas 106 y
107. Cómo se relacionan con las
actividades de la página 100 a la 103. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
August 21st |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
What’s your Schedule like? |
||
LOGRO: |
|||
Practice about main topic from
bimestral |
|||
1. Complete exercise 4 on page 142. The students Will complete all sentences
using David’s weekly Schedule. Nota: A partir de la información que
completaron en parejas, elaboré preguntas WH- QUESTIONS: el modelo que van en
el bimestral y ayude con notas a los chicos que necesitan esa nota extra por algún
inconveniente. También subí decimas a quienes, ya lo manejan pero participan
y ayudan a sus otros compañeros. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
August 16th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
What’s your Schedule like? |
||
LOGRO: |
|||
Practice about main topic from
bimestral |
|||
1. Singly Complete the sentences from
exercise 4 on page 142 2. Complete exercise 5 and 6 on page
143. TODOS ESTOS EJERCICIOS SON PREPARATORIOS
PARA EL BIMESTRAL Cada estudiante lo resuelve solo y puede
recibir asesoría de cualquier otro del salón, mas no hacerle la actividad |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
August 14th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
What’s your Schedule like? |
||
LOGRO: |
|||
Practice wh-questions in a
conversation |
|||
1. Oral test about ideas from page 141-142 |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
August 2nd |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
What’s your Schedule like? |
||
LOGRO: |
|||
Practice wh-questions in a
conversation |
|||
1. Answer questions on page 141 (SI
PUEDES HACERLO DE MODO ORAL Y ESCRITO ESTAS PREPARADO PARA EL BIMESTRAL) 2. Complete exercise 2 and 3 on page 141 3 Write exercise 3 on page 142 using
ideas from exercise 3 on page 141.
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
HOMEWORK COMPLETE EXERCISE 4 ON PAGE
142 |
FECHA |
July 26th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
What’s your Schedule like? |
||
LOGRO: |
|||
Practice wh-questions in a
conversation |
|||
1. Review homework: Exercise a page 139
( sumarlo a los puntos verdes de clase anterior) 2. Time expressions page (139) 3. Do Reading on page 140 and do
exercise A. 4. In pair do questions using grammar on
page 139. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
July 24th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
I get up at noon |
||
LOGRO: |
|||
Practice wh-questions in a
conversation |
|||
1. Review exercises have -. Has on page
138 2. Grammar focus: Questions using
irregular verbs 3. Complete paractice exercises on page
139. 4. Look time expresions. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
July 19th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
WH-Q using simple present |
||
LOGRO: |
|||
Use in a better way the
wh-questions |
|||
1. QUIZ 2.Review exercise 1 and 2 on page 138 3. Uses have and has: uses irregular
verbas ( Grammar focus) 4. Homework complete exercise 1, 2 and 3
from irregular verbs have and has |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
July 17th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
WH-Q using simple present |
||
LOGRO: |
|||
Use in a better way the
wh-questions |
|||
1 Review exercise 1 and 2 on page 138 ( Quedo pendiente para el viernes 19 julio) 2. Link to practice some writing exercises on
the board using AT- ON- IN to prepare
next quiz. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
QUIZ # 1 - 19 DE JULIO: AT – IN – ON- Los nuevos usos aprendidos en este inicio
de periodo. |
FECHA |
July 10 -12th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
WH-Q using simple present |
||
LOGRO: |
|||
Use in a better way the
wh-questions |
|||
1. Look other uses from preposition at-
on- in (pagina 136) https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/ 2. Do Reading on
page 2 and answer the questions in this page. (pagina 137) 3. FINALIZAR EL EJERCICIO 1 Y 2 PAGINA 138)
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
QUIZ 19 DE JULIO: AT – IN – ON- Los nuevos usos aprendidos en este inicio de periodo. ESTUDIAR EN PAGINA 135 Y PAGINA 136) |
FECHA |
July 5th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Prepositions of time: At- on - in |
||
LOGRO: |
|||
Identify diferente places from
prepositions of time |
|||
1. Write prepositions of time 2. Review los link to practice 3 Complete exercise 1 and 2 on page 2 https://agendaweb.org/exercises/grammar/prepositions/time-1 https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
July 3rd |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Prepositions of time: At- on - in |
||
LOGRO: |
|||
Identify diferente places from
prepositions of time |
|||
1.
Review last homeworke: questions using what- where- when- why? 2. Read: About my self 3. https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/ https://agendaweb.org/exercises/grammar/prepositions/time-1 Ejercicios prácticos para el uso de las preposiciones
AT- ON- IN
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 29th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present questions |
||
LOGRO: |
|||
Describe differents quatities
times about actions |
|||
1. AUTOEVALUACIÓN. 2. With last class questions rewrite
them using what-where. -why- when.
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 24th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
DO Y DOES
QUESTIONS. |
||
LOGRO: |
|||
Describe differents quatities
times about actions |
|||
1.https://www.youtube.com/watch?v=htX6frsv1Wc
Colocarles a los estudiantes este video en clase Deben ver el video y completar las oraciones e ir copiando las
oraciones correctamente escritas en el cuaderno. ( En próxima clase retomo el tema)
.
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 22nd |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Frecuency adverbs |
||
LOGRO: |
|||
Describe differents cuatities
times about actions |
|||
1. Temas del bimestral. 2.Reading exercise 3 on page 144 |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 15th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Frecuency adverbs |
||
LOGRO: |
|||
Describe differents cuatities
times about actions |
|||
1. Review homework on page 144 (No alcanzamos
a revisarlo, solo lo hicieron) 2. Revisión de examen (Los chicos deben
de entender en que fallaron).
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 10th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Frecuency adverbs |
||
LOGRO: |
|||
Describe differents cuatities times
about actions |
|||
1. Review homework on page 144 2. Complete exercises 5 and 6 on page 140.
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
HOMEWORK COMPLETE EXERCISES 2 AND 3 ON
PAGE 144. |
FECHA |
May 8th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
TEST ABOUT SIMPLE PRESENT |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
May 8th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
TEST ABOUT SIMPLE PRESENT |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
EVALUACIÓN PRESENTE SIMPLE MIERCOES 8 DE MAYO TRAER 300 PESOS |
FECHA |
May 3rd |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Frecuency adverbs |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
1. Review exercises 1 and 2 on page 145 2. video adverbs of frecuencia https://www.youtube.com/watch?v=SsVtSuWbgOE 3 Ejecicios prácticos de adverbios de
frecuencia https://www.youtube.com/watch?v=zn_I1oq4CK8 4 Ejercicios prácticos con preguntas
afirmativas – interrogativas y negativas para preparar el próximo examen
usando las lecturas pagina 135 -140 Repasas todo este tema en los videos del
19 de abril. EVALUACIÓN PRESENTE SIMPLE MIERCOES 8 DE MAYO TRAER 300 PESOS
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
April 24th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present A-I-N |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
1.Review exercise 4 on page 137 2. Review exersie 2 on page143 3. Personal Habits ( ads) Audio transcrition exercise 7 on page 137 uproco ( Clave en el bimestral) https://docs.google.com/document/d/1LGHBXV8hbj8pm9sKg6Wr8zjV58sZXN3R/edit?usp=sharing&ouid=117418428989109853495&rtpof=true&sd=true Audio punto 3 uporoco pagina 139 https://drive.google.com/file/d/1B7Wou-UG0kSLoFBZjlXjMbWhbAsPhPiF/view?usp=sharing Audio punto 4 pagina 139 uproco https://drive.google.com/file/d/1g8e1OwJcYWINbEebK9PT_kwaQHtIxSA9/view?usp=sharing |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
https://www.youtube.com/watch?v=70U0NxKf_cs ( Vieo para practicar todo el
presente simple) |
FECHA |
April 19th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present A-I-N |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
1. Review exercise 3 on page 136 and
exercise 4 on page 137 2. Homework: complete lesson 1 pon page
143 https://www.youtube.com/watch?v=_Gd0Bw9o9Nc
( terceras personas Presente simple https://www.youtube.com/watch?v=PssLhRVFYbY
( P.simple negativo) https://www.youtube.com/watch?v=I_nyAv-QbDg&t=2s
( P. simple interrogativo)
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
https://www.youtube.com/watch?v=70U0NxKf_cs
( Vieo para practicar todo lo anterior ) |
FECHA |
April 17th |
·MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Live of the starts |
||
LOGRO: |
|||
Identify differences between
simple present and present continuo |
|||
1. Review differences between simple
present and present progresive 2. complete exercise 3 on page 136 and
exercise 4 on page 137 3. Homework: complete lesson 1 pon page
143 |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
3.
Homework: complete lesson 1 pon page 143 |
FECHA |
April 12th |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
PREPOSITIONS : ON – AT - IN |
||
LOGRO: |
|||
ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS |
|||
1. Quiz 2. En casa buscar sobre las bandas del
punto 1 pag 136 y completar la actividad. 3. Culminar el punto 2 pagina 135: quedó
inconcluso. https://drive.google.com/file/d/138my1BJHBoyzRXxKvutt0bVnCVFKQ1sw/view?usp=sharing AUDIO : KONNICHIWA, ALLY CHAN! |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
April 10 |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
PREPOSITIONS : ON – AT - IN |
||
LOGRO: |
|||
ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS |
|||
1. Complete exercise 1 and 2 en uproco.pag
135 2. Quiz próximo viernes escribir 6 frases sobre Van Gogh 3. En casa buscar sobre las bandas del
punto 1 pag 136 y completar la actividad. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
April 3rd |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
PREPOSITIONS : ON – AT - IN |
||
LOGRO: |
|||
ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS |
|||
1. Write a paragraph about letter from Van
Gong 2. Complete exercise 1 on uproco. |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
February 23rd |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HOW MANY -THERE IS |
||
LOGRO: |
|||
Asking for directions and
describe the city |
|||
1. Write exercise 4 on page 7 2. Read exercise 6 on page 4 and underline sentences with there is and there are . |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
https://drive.google.com/file/d/1TeW3stMF7Mp7ZSKo0DjIjSr_eHPwbceL/view?usp=sharing AUDIO 6 PAGINA 6 |
FECHA |
February 21st |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HOW FAR |
||
LOGRO: |
|||
Asking for directions and
describe the city |
|||
1. Review homework exercises 1,2, 3 on
page 7 2. Write exercise 4 on page 7
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
February 16th |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HOW FAR |
||
LOGRO: |
|||
Asking for directions and
describe the city |
|||
1. Complete exercise 7 3. Complete exercise 1 -2 -3 on page 7
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
February 14th |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
HOW FAR |
||
LOGRO: |
|||
Asking for directions and
describe the city |
|||
1. Complete exercise 4 on page 2 2. Review HOEMEWORK 5 on page 3 3. Complete exercise 1 -2 -3 on page 7
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
February 9th |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Getting there |
||
LOGRO: |
|||
Asking for directions and
describe the city |
|||
1. Listen exercise 1 on page 2 https://drive.google.com/file/d/1AYCtrf7YWmI_4gtW_VDBTgSFqUeMDL9z/view?usp=sharing 2. Complete exercise 3 on page 2 3. Complete exercise 4 on page 2
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
Homework: Complete exercise 5 on page 2. |
FECHA |
February 7th |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Getting there |
||
LOGRO: |
|||
Identify
habilities and capacities at all students |
|||
· DESARROLLO
DE LA CLASE: |
|||
1. Quiz in town 2. listen exercise 1 on page 2 3. Complete exercise 3 on page 2 |
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
NEXT
TO FEBRUARY 5TH QUIZ IN TOWN |
FECHA |
February 1st |
· MATERIA
Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
My neighborhood |
||
LOGRO: |
|||
Identify
habilities and capacities at all students |
|||
· DESARROLLO
DE LA CLASE: |
|||
https://test-english.com/reading/a1/neighborhood-reading-test/
(My neighborhood) 1. Review web exercises. (homework)
|
|||
· ACTIVIDADES
PARA LA CASA: |
|||
NEXT
TO FEBRUARY 5TH QUIZ IN TOWN |
FECHA |
January 28th |
· MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
IN TOWN |
||
LOGRO:
|
|||
Identify
habilities and capacities at all students |
|||
· DESARROLLO DE LA
CLASE: |
|||
https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10
IN TOWN 1. Listen complete the sentences and choose the correct Word according the
questions 2. Write the questions.
Listen in class and study 3. https://test-english.com/reading/a1/neighborhood-reading-test/
Read the article and complete the test ( home work) |
|||
· ACTIVIDADES PARA LA CASA: |
|||
|
FECHA |
January 25th |
· MATERIA Y GRUPO |
INGLES 6 |
TEMA: |
Simple present |
||
LOGRO:
|
|||
Identify habilities
and capacities at all students |
|||
· DESARROLLO DE LA
CLASE: |
|||
https://www.youtube.com/watch?v=HE9nLWFZ6ac ( ADS
-1:06-206) A https://www.eslfast.com/begin1/b1/b1002.htm (first day of the class) B -
https://www.eslfast.com/begin1/b1/b1004.htm (
baby sitting) 1.Listen the audio 2. Read de the information 3. Write all unknown vocabulary 4. Answer next questions about ( first
day of the class) a. where is the empty seat? b. Why do you think, is it first day
of the class? c. What does the teacher do? |
|||
· ACTIVIDADES PARA LA CASA: |
|||
|
Pro dónde está el blog de la profe Sara??
ResponderBorrar