ENGLISH 6


2024

SEXTO


CUARTO PERIODO

FECHA

October 30th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

PRUBA PENSAR # 4

 LOGRO:

Review the way the students are analizing the information

1. In couple analize each one questions. And write this ideas in the  computer

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

October 23rd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple past with regular verbs.

 LOGRO:

Improve the structure: simple past using diferente exercises

REVIEW ALL THESE ACTIVITIES:

1 . Listen to exercise 3 on page 116

2. https://drive.google.com/file/d/1gnknUBPLtpzrl-O-sZQufeSeh1nHXoa4/view?usp=sharing

Listen to exercise 5 and 5 from page 117 and complete them

3. Complete exercise 7 on page 117 with regular verbs

4. in Couple, Read lesson 2 on page 118. Circle exercise 2 after read dialogue exercise 1 page 118

5 Complete exercise 4 on page 118. 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

HOMEWORK:  1. De las actividades señaladas anteriormente que no se culminen en clase, se terminarlas en la próxima clase (octubre 4) después de vacaciones se revisarán y se sustentarán a través de preguntas orales.

Octubre 15 será la evaluación del audio trabajado en septiembre 20 del cual se escribieron las frases y se escucharon en clase.  traer 300 pesos para la copia del examen. (se pondrá a sonar el audio en algunos apartados y los alumnos completarán la pregunta y darán la respuesta escuchada en el audio.)

FECHA

October 3rd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple past with regular verbs.

 LOGRO:

Improve the structure: simple past using diferente exercises

1 . Listen to exercise 3 on page 116

2. https://drive.google.com/file/d/1gnknUBPLtpzrl-O-sZQufeSeh1nHXoa4/view?usp=sharing

Listen to exercise 5 and 5 from page 117 and complete them

3. Complete exercise 7 on page 117 with regular verbs

4. in Couple, Read lesson 2 on page 118. Circle exercise 2 after read dialogue exercise 1 page 118

5 Complete exercise 4 on page 118.  

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

HOMEWORK:  1. De las actividades señaladas anteriormente que no se culminen en clase, se terminarlas en la próxima clase (octubre 4) Y después de vacaciones se revisarán y se sustentarán a través de preguntas orales.

Octubre 15 será la evaluación del audio trabajado en septiembre 20 del cual se escribieron las frases y se escucharon en clase.  traer 300 pesos para la copia del examen. (se pondrá a sonar el audio en algunos apartados y los alumnos completarán la pregunta y darán la respuesta escuchada en el audio.)

FECHA

Septiembre 27th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

The way you were

 LOGRO:

Identify first ideas in simple past

1 Review last homework on page 115

2. Complete exercise 4 from page 4.  All the studens sholud traslate to spanish the sentences, then complete and review the paragraph to complete.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

Septiembre 25th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

SALLY AND HER FRENDS

 LOGRO:

Identify first ideas in simple past

1 REVIEW YOUR HOMEWORK FROM LAST CLASS

https://www.youtube.com/watch?v=mngiqrT44Pk

2. Complete exercises from page 115 using the simple past

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

Septiembre 20

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

SALLY AND HER FRENDS

 LOGRO:

Identify first ideas in simple past

1. Look the video and match the picture with the names

2. Review the  past verbs in the RABBIT READING

3. Grammar focus “ SIMPLE PAST” page 115

4 https://www.youtube.com/watch?v=mngiqrT44Pk

En class just start to listen to this video and we Will write sentences in past

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

HOME WORK  In home you Will listen to and write next sentences about the audio.


FECHA

Septiembre 18

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

SALLY AND HER FRENDS

 LOGRO:

Identify first ideas in simple past

1. Revisar el último punto página 105 nota evaluativa

2. Write a paragraph about my pet (page 114)


·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

Septiembre 13

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HISTORIETAS

 LOGRO:

Identificar los tipos de textos

Evaluar procesos: intra- Inter y extratextual

REVIEW:

1. Leer la historieta página 100

2. Leer páginas 102 – 103 qué es una historieta

3. Resuelvo páginas 104 y 105.

4. preparar en casa paginas 106 y 107.  Cómo se relacionan con las actividades de la página 100 a la 103.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

Septiembre 4

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HISTORIETAS

 LOGRO:

Identificar los tipos de textos

Evaluar procesos: intra- Inter y extratextual

1. Leer la historieta página 100

2. Leer páginas 102 – 103 qué es una historieta

3. Resuelvo páginas 104 y 105.

4. preparar en casa paginas 106 y 107.  Cómo se relacionan con las actividades de la página 100 a la 103.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

August 21st

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

What’s your Schedule like?

 LOGRO:

Practice about main topic from bimestral

1. Complete exercise 4 on page 142.  The students Will complete all sentences using David’s weekly Schedule.

Nota: A partir de la información que completaron en parejas, elaboré preguntas WH- QUESTIONS: el modelo que van en el bimestral y ayude con notas a los chicos que necesitan esa nota extra por algún inconveniente. También subí decimas a quienes, ya lo manejan pero participan y ayudan a sus otros compañeros.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

August 16th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

What’s your Schedule like?

 LOGRO:

Practice about main topic from bimestral

1. Singly Complete the sentences from exercise 4 on page 142

2. Complete exercise 5 and 6 on page 143.

TODOS ESTOS EJERCICIOS SON PREPARATORIOS PARA EL BIMESTRAL

Cada estudiante lo resuelve solo y puede recibir asesoría de cualquier otro del salón, mas no hacerle la actividad

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

August 14th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

What’s your Schedule like?

 LOGRO:

Practice wh-questions in a conversation

1. Oral test about ideas from page 141-142

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

August 2nd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

What’s your Schedule like?

 LOGRO:

Practice wh-questions in a conversation

1. Answer questions on page 141 (SI PUEDES HACERLO DE MODO ORAL Y ESCRITO ESTAS PREPARADO PARA EL BIMESTRAL)

2. Complete exercise 2 and 3 on page 141

3 Write exercise 3 on page 142 using ideas from exercise 3 on page 141.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

HOMEWORK COMPLETE EXERCISE 4 ON PAGE 142


FECHA

July 26th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

What’s your Schedule like?

 LOGRO:

Practice wh-questions in a conversation

1. Review homework: Exercise a page 139 ( sumarlo a los puntos verdes de clase anterior)

2. Time expressions page (139)

3. Do Reading on page 140 and do exercise A.

4. In pair do questions using grammar on page 139.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 


FECHA

July 24th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

I get up at noon

 LOGRO:

Practice wh-questions in a conversation

1. Review exercises have -. Has on page 138

2. Grammar focus: Questions using irregular verbs

3. Complete paractice exercises on page 139.

4. Look time expresions.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 


FECHA

July 19th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

WH-Q using simple present

 LOGRO:

Use in a better way the wh-questions

1. QUIZ

2.Review exercise 1 and 2 on page 138

3. Uses have and has: uses irregular verbas  ( Grammar focus)

4. Homework complete exercise 1, 2 and 3 from irregular verbs have and has

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

 

FECHA

July 17th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

WH-Q using simple present

 LOGRO:

Use in a better way the wh-questions

1 Review exercise 1 and 2 on page 138  ( Quedo pendiente para el viernes 19 julio)

2. Link to practice some writing exercises on the board using  AT- ON- IN to prepare next quiz.





·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

QUIZ #  1  - 19 DE JULIO: AT – IN – ON-  Los nuevos usos aprendidos en este inicio de periodo.


FECHA

July 10 -12th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

WH-Q using simple present

 LOGRO:

Use in a better way the wh-questions

1. Look other uses from preposition at- on- in (pagina 136)

https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/

2. Do Reading on page 2 and answer the questions in this page. (pagina 137)

3. FINALIZAR EL EJERCICIO 1 Y 2 PAGINA 138)

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

QUIZ 19 DE JULIO: AT – IN – ON-  Los nuevos usos aprendidos en este inicio de periodo. ESTUDIAR EN PAGINA 135  Y PAGINA 136)



FECHA

July 5th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Prepositions of time: At- on - in

 LOGRO:

Identify diferente places from prepositions of time

1. Write prepositions of time

2. Review los link to practice

3 Complete exercise 1 and 2 on page 2


https://agendaweb.org/exercises/grammar/prepositions/time-1


https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/


 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

July 3rd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Prepositions of time: At- on - in

 LOGRO:

Identify diferente places from prepositions of time

1.  Review last homeworke: questions using what- where- when- why?

2. Read: About  my self

3. https://test-english.com/grammar-points/a1/at-in-on-prepositions-of-place/

https://agendaweb.org/exercises/grammar/prepositions/time-1

Ejercicios prácticos para el uso de las preposiciones AT- ON- IN

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

May 29th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present questions

 LOGRO:

Describe differents quatities times about actions

1. AUTOEVALUACIÓN.

2. With last class questions rewrite them using what-where. -why- when.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

May 24th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

DO Y DOES QUESTIONS.

 LOGRO:

Describe differents quatities times about actions

1.https://www.youtube.com/watch?v=htX6frsv1Wc  Colocarles a los estudiantes este video en clase

Deben ver el video y completar las oraciones e ir copiando las oraciones correctamente escritas en el cuaderno.  ( En próxima clase retomo el tema)

 

.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

May 22nd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Frecuency adverbs

 LOGRO:

Describe differents cuatities times about actions

1. Temas del bimestral.

 2.Reading exercise 3 on page 144

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

May 15th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Frecuency adverbs

 LOGRO:

Describe differents cuatities times about actions

1. Review homework on page 144 (No alcanzamos a revisarlo, solo lo hicieron)

2. Revisión de examen (Los chicos deben de entender en que fallaron).

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

May 10th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Frecuency adverbs

 LOGRO:

Describe differents cuatities times about actions

1. Review homework on page 144

2. Complete exercises  5 and 6 on page 140.

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

HOMEWORK COMPLETE EXERCISES 2 AND 3 ON PAGE 144.

FECHA

May 8th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

TEST ABOUT SIMPLE PRESENT

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

May 8th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

TEST ABOUT SIMPLE PRESENT

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

EVALUACIÓN PRESENTE SIMPLE MIERCOES 8 DE MAYO TRAER 300 PESOS

FECHA

May 3rd

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Frecuency adverbs

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

1. Review exercises 1 and 2 on page 145

2. video adverbs of frecuencia

https://www.youtube.com/watch?v=SsVtSuWbgOE

3 Ejecicios prácticos de adverbios de frecuencia

https://www.youtube.com/watch?v=zn_I1oq4CK8

4 Ejercicios prácticos con preguntas afirmativas – interrogativas y negativas para preparar el próximo examen usando las lecturas pagina 135 -140

Repasas todo este tema en los videos del 19 de abril.

EVALUACIÓN PRESENTE SIMPLE MIERCOES 8 DE MAYO TRAER 300 PESOS

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

April 24th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present A-I-N

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

1.Review exercise 4 on page 137

2. Review exersie 2 on page143

3. Personal Habits ( ads)

Audio transcrition exercise 7 on page 137 uproco ( Clave en el bimestral)

https://docs.google.com/document/d/1LGHBXV8hbj8pm9sKg6Wr8zjV58sZXN3R/edit?usp=sharing&ouid=117418428989109853495&rtpof=true&sd=true

Audio punto 3 uporoco pagina 139 

https://drive.google.com/file/d/1B7Wou-UG0kSLoFBZjlXjMbWhbAsPhPiF/view?usp=sharing

Audio punto 4 pagina 139 uproco

https://drive.google.com/file/d/1g8e1OwJcYWINbEebK9PT_kwaQHtIxSA9/view?usp=sharing


·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=70U0NxKf_cs ( Vieo para practicar todo el presente simple)


FECHA

April 19th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present A-I-N

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

1. Review exercise 3 on page 136 and exercise 4 on page 137

2. Homework: complete lesson 1 pon page 143

https://www.youtube.com/watch?v=_Gd0Bw9o9Nc ( terceras personas Presente simple

https://www.youtube.com/watch?v=PssLhRVFYbY ( P.simple negativo)

https://www.youtube.com/watch?v=I_nyAv-QbDg&t=2s ( P. simple interrogativo)

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

https://www.youtube.com/watch?v=70U0NxKf_cs ( Vieo para practicar todo lo anterior )


FECHA

April 17th

·MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Live of the starts

 LOGRO:

Identify differences between simple present and present continuo

1. Review differences between simple present and present progresive

2. complete exercise 3 on page 136 and exercise 4 on page 137

3. Homework: complete lesson 1 pon page 143

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

3. Homework: complete lesson 1 pon page 143

FECHA

April 12th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

PREPOSITIONS : ON – AT - IN

 LOGRO:

ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS

1. Quiz

2. En casa buscar sobre las bandas del punto 1 pag 136 y completar la actividad.

3. Culminar el punto 2 pagina 135: quedó inconcluso.

https://drive.google.com/file/d/138my1BJHBoyzRXxKvutt0bVnCVFKQ1sw/view?usp=sharing

AUDIO : KONNICHIWA, ALLY CHAN!

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

April 10

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

PREPOSITIONS : ON – AT - IN

 LOGRO:

ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS

1. Complete exercise 1 and 2 en uproco.pag 135

2. Quiz próximo viernes  escribir 6 frases sobre Van Gogh

3. En casa buscar sobre las bandas del punto 1 pag 136 y completar la actividad.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 



FECHA

April 3rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

PREPOSITIONS : ON – AT - IN

 LOGRO:

ENFASYS IN SOME EXPRESSIONS

1. Write a paragraph about letter from Van Gong

2. Complete exercise 1 on uproco.

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

February 23rd

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HOW MANY -THERE IS

 LOGRO:

Asking for directions and describe the city

1. Write exercise 4 on page 7

2. Read exercise 6 on page 4 and underline sentences with there is and there are .

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:


https://drive.google.com/file/d/1TeW3stMF7Mp7ZSKo0DjIjSr_eHPwbceL/view?usp=sharing


AUDIO 6 PAGINA 6


FECHA

February 21st

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HOW FAR

 LOGRO:

Asking for directions and describe the city

1. Review homework exercises 1,2, 3 on page 7

2. Write exercise 4 on page 7

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:



FECHA

February 16th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HOW FAR

 LOGRO:

Asking for directions and describe the city

1. Complete exercise 7

3. Complete exercise 1 -2 -3 on page 7

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 

FECHA

February 14th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

HOW FAR

 LOGRO:

Asking for directions and describe the city

1. Complete exercise 4 on page 2

2. Review HOEMEWORK 5 on page 3

3. Complete exercise 1 -2 -3 on page 7

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

February 9th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Getting there

 LOGRO:

Asking for directions and describe the city

1. Listen exercise 1 on page 2

https://drive.google.com/file/d/1AYCtrf7YWmI_4gtW_VDBTgSFqUeMDL9z/view?usp=sharing

2. Complete exercise 3 on page 2

3. Complete exercise 4 on page 2

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

Homework:  Complete exercise 5 on page 2.


FECHA

February 7th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Getting there

 LOGRO:

Identify habilities and capacities at all students

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

1. Quiz in town

2. listen exercise 1 on page 2

3. Complete exercise 3 on page 2

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

NEXT TO FEBRUARY 5TH QUIZ IN TOWN

https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10

FECHA

February 1st

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

My neighborhood

 LOGRO:

Identify habilities and capacities at all students

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://test-english.com/reading/a1/neighborhood-reading-test/ (My neighborhood)

1. Review web exercises. (homework)

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

NEXT TO FEBRUARY 5TH QUIZ IN TOWN

https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10


FECHA

January 28th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

IN TOWN

 LOGRO:

Identify habilities and capacities at all students

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://quizartwizard.com/quiz.php?quiznumber=10      IN TOWN

1.  Listen  complete the sentences  and choose the correct Word according the questions

2. Write the questions.  Listen in class and study

3. https://test-english.com/reading/a1/neighborhood-reading-test/

Read the article and complete the test  ( home work)

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


FECHA

January 25th

·       MATERIA Y GRUPO

INGLES 6

TEMA:  

Simple present

 LOGRO:

Identify habilities and capacities at all students

·       DESARROLLO DE LA CLASE: 

https://www.youtube.com/watch?v=HE9nLWFZ6ac ( ADS  -1:06-206) 

A    https://www.eslfast.com/begin1/b1/b1002.htm  (first day of the class)

 B -     https://www.eslfast.com/begin1/b1/b1004.htm   ( baby sitting)

1.Listen the audio

2. Read de the information

3. Write all unknown vocabulary

4. Answer next questions about ( first day of the class)

a. where is the empty seat?

b. Why do you think, is it first day of the class?

c. What does the teacher do?

 

·       ACTIVIDADES PARA LA CASA:

 


Comentarios

Publicar un comentario

Entradas más populares de este blog